Jak na věc


www.ftl.cz prostějov,autobusová doprava,mhd výluko

Dojíždíte z Prostějova do Olomouce? Od července vám bude stačit jeden lístek na vlak i tramvaj

    Dopravní podnik Ostrava (DPO) chce výrazně omezit počet dní, během kterých lidem komplikuje cestování nějaká výluka. Týká se to především pěti páteřních tramvajových linek, na kterých letos podnik zaznamenal 249 takzvaných výlukových dní. Tento počet chce snížit pod 100 a časem ještě níž, jak uvedl generální ředitel DPO Daniel Morys.
    Jak PvNovinky včera informovaly, došlo krátce před polednem na nechráněném železničním přejezdu mezi obcemi Konice a Křemenec na Prostějovsku k dopravní nehodě. Srazil se vlak s nákladním vozem. Nehoda se obešla bez zranění.
    "Hasiči na místě asistovali lékařské pomoci zdravotnické záchranné službě, v době příjezdu byly všechny osoby již mimo vozidlo. To zůstalo po kolizi převrácené na střeše v příkopu. Zraněna byla pouze jedna osoba. V následujícím čase jednotky provedly transport osoby k leteckému převozu do nemocnice v Olomouci. Havarované vozidlo poté protipožárně zabezpečily a likvidovaly únik provozních kapalin", uvedl Zdeněk Hošák z HZS Olomouckého kraje. (red)


Opilec spadl před vlak, strojvedoucí to ubrzdil

    „Nejvýznamnější položkou ovlivňující zvýšení kompenzace ztráty je plánovaný nákup 11 nízkopodlažních autobusů s plynovým pohonem, čímž přispějeme k ochraně životního prostředí a eliminaci prachových částic a zplodin v ovzduší. Autobusy by měly být pořízeny z dotací, které budou činit 85 procent ceny autobusů,“ uvedl Smetana.
    Škoda Electric je největším evropským výrobcem trolejbusů; vyrobila jich už více než 14 000. Jezdí ve 30 zemích v Evropě, Asii a v Severní Americe. Podnik ročně utrží mezi pěti až šesti miliardami korun. Kromě různých typů trolejbusů a elektrobusů vyrábí pohony pro elektrická vozidla, trakční motory a hybridní a vodíkové autobusy.
    Hybridní autobus má dieselový motor s menším objemem než běžné naftové autobusy. Generátory vozidlu vyrábějí elektrickou energii a pohánějí elektromotory v kolech.


Městská hromadná doprava v Prostějově

    Jako první dopravní podnik v Česku vytvoří DPO takzvaný výlukový management a rezervační systém, kam budou investoři (především Moravskoslezský kraj, město Ostrava a Ředitelství silnic a dálnic) povinni hlásit, kdy a kde budou chtít stavět. „Tím pádem ta rezervace bude oznámena nejen dopravnímu podniku, ale i ostatním potenciálním investorům, aby mohli mezi sebou koordinovat činnosti. … Rezervační poplatek jsme stanovili ve výši 100 000 korun za jeden výlukový den. Tento poplatek bude následně započítán s náklady na výluky, které i dnes investoři hradili,“ řekl Morys.
    Po nasazení nových 20 elektrobusů a devíti trolejbusů s pomocným bate­riovým pohonem dopravní podnik vyřadí dieslové autobusy s emisní normou EURO II. „Podíl kilometrů odjetých čistě ekologickými vozy MHD se tak zvýší ze současných asi 30 procent na asi 50 procent,“ uvedl dopravní podnik.
    Málo prostoru je především ve starších typech tramvají 13T, které mají podélné uspořádání sedadel v části za kabinou řidiče. Za druhými dveřmi je více místa a zároveň se nastupuje do nízkopodlažního článku, zatímco za řidičem je potřeba překonat schod. „Dáváme nevidomým možnost, aby si sami vybrali, jaké místo preferují. Nástup se psem pro ně bude druhými dveřmi mnohem pohodlnější. Dveře jsou širší, nástup nízkopodlažní a prostor kolem sedadla větší,“ uvedl generální ředitel Miloš Havránek.


OBRAZEM: Další železniční nehoda u Kojetína!

    Ředitel uvedl, že zaměřit se na výluky se podnik rozhodl díky komunikaci s cestujícími na sociálních sítích, z níž ví, že právě výluky, přestupy a různé mimořádnosti vůči platným jízdním řádům vadí lidem nejvíce. V roce 2015 dostal podnik na toto téma 72 stížností a loni 33. Letos bylo stížností už 156 a k tomu bezmála 1400 reakcí na sociálních sítích. Stížnosti týkající se výluk přitom tvoří až 90 procent všech podnětů.
    Za posledních 15 let došlo prokazatelně k významnému kvalitativnímu posunu ve veřejné dopravě. Kleslo průměrné stáří vozového parku, významně se zvýšila kvalita dispečerského řízení a tedy i přesnost dodržování jízdních řádů, standardem se stávají inteligentní zastávky, odbavení bankovní kartou nebo klimatizace ve vozech. Nízkopodlažnost vozidel je již téměř samozřejmostí. Přesto, byť v jednotlivých dopravních podnicích je situace odlišná, ve většině měst se dosud nepodařilo zvýšit počty cestujících ve veřejné dopravě.
    Koupě trolejbusů je součástí projektu Dopravního podniku města Hradec Králové na posílení elektromobility. Jeho hlavní částí je v září uzavřený kontrakt na nákup 20 elektrobusů od společnosti SOR Libchavy a nabíjecí stanice celkem za 246 milionů korun bez DPH. SOR Libchavy by měl vozy do Hradce Králové dodat do září 2018.


DSZO nakoupila čtyři nové nízkopodlažní autobusy s klimatizací

    Plánované zvýšení kompenzace Smetana zdůvodnil také vládním nařízením, které zvýšilo mzdy řidičů autobusů. „Růst ostatních položek je odvislý od plánované inflace nebo růstu spotřební daně,“ podotkl Smetana.
    Dopravní podnik proto upravil software palubního počítače a hlásiče, nechal také namluvit novou nahrávku a označit sedadla. „Nevidomý na zastávce stiskne na vysílači pro nevidomé tlačítko čtyři a dostane zpět hlášení: Tramvaj 13T, nástup nevidomého. Sám se rozhodne, zda nastoupí prvními, nebo druhými dveřmi. Současně dostane řidič do kabiny hlášku, že nastupuje nevidomý,“ vysvětlil princip vedoucí odboru řízení provozu Miroslav Dressler.


Včerejší srážka vlaku s nákladním vozem vypadala děsivě

    Nákup elektrobusů i trolejbusů bude hradecký dopravní podnik hradit z dotace z fondů EU. „Obměna vozového parku elektrobusy a trolejbusy plně koresponduje se strategií ITI a strategií Smart cities. Projektů z této oblasti se chystá více,“ uvedl náměstek hradeckého primátora Jindřich Vedlich (TOP 09). V plánu je v Hradci například inteligentní dopravní systém, nový odbavovací systém pro MHD nebo výstavba dalšího trolejbusového vedení. Hradecký podnik má nyní k dispozici 125 nízkopodlažních vozů, z toho je 91 autobusů, 31 trolejbusů a tři elektrobusy. Ročně podnik přepraví přes 30 milionů lidí.
    Plzeňská Škoda Electric dodá do Hradce Králové devět trolejbusů za 120 milionů korun. Půjde o „krátké“ dvanáctimetrové vozy Škoda 30 Tr vybavené bateriovým pohonem určeným pro části města, kde není trolejové vedení. Vozy dodá podnik v létě příštího roku, řekl manažer Škody Electric Radek Kapr. První tři budou určeny pro dopravu na sídliště Plachta a zbývajících šest pro provoz na Moravském předměstí.
    Vozový park v Pardubicích čítá 75 autobusů, část z nich je na zemní plyn, a 55 trolejbusů. Hybridní autobusy se pohybují cenově mezi naftovým autobusem a trolejbusem, stojí zhruba sedm milionů korun. Dopravní podnik chce podporovat ekologický provoz, ale autobusy na tradiční pohon musí mít také.
    V pondělí krátce po 20. hodině zastavil provoz na prostějovském hlavním nádraží opilec. Spadl přímo před přijíždějící vlak. Měl štěstí v neštěstí, strojvedoucí stihl železný kolos zastavit včas.


Další policejní manévry na nádraží, pod vlakem ležel muž!

    Krátce před půl dvanáctou došlo dnes k dopravní nehodě mezi osobním vlakem a nákladním autem. Stala se u Konice, provoz na trati bude zastaven do 14 hodin. Komunikace je neprůjezdná.
    Ke srážce došlo na silnici 37349, kde se nákladní vůz srazil s vlakem Os24711 Prostějov - Dzbel. Nehoda se podle informací redakce obešla bez zranění. Komunikace je nyní neprůjezdná, na trati je výluka. (ber)
    Podnik nechce blokovat žádné strategické stavby, ale podle Moryse je třeba výstavbu lépe plánovat a koordinovat. „I vzhledem k dotacím z Evropské unie, které směřují na obnovu infrastruktury, je investiční činnost v poslední době velmi živá. My se bohužel setkáváme s nekoordinovaností, za kterou potom platí naši cestující, takže my chceme začít hájit zájmy a potřeby cestujících mnohem razantnějším způsobem,“ dodal ředitel DPO.
    "Žena utrpěla velmi vážná zranění a byla převezena do nemocničního zařízení", sdělila mluvčí policie Irena Urbánková s tím, že totožnost zraněné policie zná. "Příčiny střetu zjišťujeme,"dodala mluvčí. Provoz na železnici byl zastaven zhruba na dvě hodiny. (ber)


Trať do Olomouce opět uzavře výluka!

    Podle strojvedoucího rychlíku R 845 Brno Bohumín vstoupil muž náhle přímo do kolejiště. "Sedmatřicetiletý muž utrpěl zranění, neslučitelná se životem, kterým na místě podlehl," potvrdila informaci policejní mluvčí Irena Urbánková s tím, že okolnosti tragické události policisté zjišťují. Provoz na trati byl zastaven do 22:30 hodin. (ber)
    Včera krátce po osmé hodině večer došlo na železniční trati v blízkosti železničního přejezdu v katastru obce Němčice nad Hanou k tragédii. Před projíždějící rychlík vstoupil 37letý muž. Zemřel na místě.
    Dnes krátce po dvanácté hodině odpoledne došlo na železniční trati, v blízkosti železničního přejezdu na ulici Pod Kosířem v Prostějově, z dosud přesně nezjištěných příčin ke střetu projíždějícího vlaku s člověkem. Oproti původní informaci se zranil zhruba 20letý mladík, nikoli starší žena.
    V Ostravě letos komplikují cestování především dvě dlouhodobé výluky: uzávěra Českobratrské ulice v centru a rekonstrukce mostů v Plzeňské ulici. Tam se už původně plánovaná výluka podle Moryse podruhé prodlužuje. Příští rok čeká rekonstrukce mosty ve Výškovické ulici.


Dopravní podniky představují kampaň na podporu městské veřejné dopravy

    Muž podle informací PvNovinek upadl do kolejiště, ale zranění na hlavě, která utrpěl, nevznikla od střetu s pluhem lokomotivy. Z tohoto důvodu se situace nevyšetřovala a vlak R 902 vyrazil směr Brno s hodinovým zpožděním. „Byli u něj chlapi z vlakové čety, strojvedoucí, posléze i výpravčí. Muž byl sanitkou převezen do nemocnice,“ sdělila dnes redakci jedna ze svědkyň. (ber)
    „Velkou pozornost v předchozím období věnovaly jednotlivé dopravní podniky především obnově vozového parku, rozvoji odbavovacích systémů nebo související infrastruktury. Nyní je na čase kroky, jejichž cílem bylo zkvalitnění MHD, dostatečně prezentovat veřejnosti a vyzdvihnout právě pozitiva, která městská veřejná doprava přináší,“ doplňuje Miloš Havránek, generální ředitel Dopravního podniku města Brna, a. s., a místopředseda SDP ČR.
    Tento měsíc se podnik účastnil velkého cvičení, které simulovalo teroristický útok. Šesti autobusy evakuoval stovky lidí. „Třeba kvůli evakuačním povinnostem musíme mít vozidla na konvenční pohon, nejsou závislá na elektřině, zemním plynu. Když se něco stane, musíme přijet a evakuovat lidi,“ řekl Pelikán.
    Do budoucna podnik uvažuje, že tuto novinku rozšíří do tramvají typu Vario a Anitra. Mají taktéž nízkopodlažní nástup druhými dveřmi na rozdíl od prvních dveří.


V ZÁŘÍ SE ROZJELA SPOLEČNÁ KAMPAŇ DOPRAVNÍCH PODNIKŮ NAPŘÍČ REPUBLIKOU.

    SŽDC informuje, že v době od 2. do 6. března proběhne v úseku Olomouc hlavní nádraží - Prostějov hlavní nádraží na trati 301 - Nezamyslice - Olomouc (a zpět) výluka. Po dobu výluky budou všechny vlaky ve vyloučeném úseku nahrazeny náhradní autobusovou dopravou.
    DSZO vznikla v roce 1995, provozuje MHD ve zlínské aglomeraci. Město Zlín v ní spolu se Želechovicemi nad Dřevnicí, které byly dříve jeho součástí, vlastní 87procentní podíl (obci z něj patří necelá 2,5 procenta), zbylých 13 procent připadá na Otrokovice. Vozidla dopravního podniku najela loni zhruba 4,9 milionu kilometrů. DSZO ke konci loňského roku provozovala 94 vozidel MHD, 37 autobusů a 57 trolejbusů. Společnost za rok 2016 vykázala zisk 5,5 milionu korun.
    Autobusy společnost pořídila na základě veřejné zakázky. Tři z nich jsou dlouhé 12 metrů a disponují 24 místy k sezení. Čtvrtý, kloubový vůz, měří 18 metrů a cestujícím nabídne 35 míst k sezení. Ve všech případech jde o vozidla značky Iveco Urbanway. „Maximální rychlost nových autobusů je pro městský provoz omezena na 65 kilometrů v hodině. Vyhovují technické normě Euro 6,“ uvedl Cekota.


Pozor, v Konici se srazil náklaďák s vlakem!

    Brněnský dopravní podnik zjednoduší nevidomým lidem cestování tramvajemi. „Dosud všichni nastupují předními dveřmi a mají vyhrazené místo u kabiny řidiče stejně jako ostatní handicapovaní. V tramvajích 13T známých také jako Porsche je však málo místa a především málo místa pro vodicího psa, proto nyní budou moct nastupovat i druhými dveřmi. Dopravní podnik přizpůsobil jak značení ve vozech, tak software pro nevidomé,“ uvedla mluvčí podniku Barbora Lukšová.
    Neměl na jízdenku do Olomouce, tak si lehl pod vlak. Tak řešil dnes kolem 18. hodiny svou životní situaci zhruba padesátiletý muž. Nebýt průvodčí, která si ho všimla, zřejmě pro něj dnešek skončil tragicky.
    Vlaky Os 3709 a Os 3712 budou nahrazeny autobusy již před začátkem výluky. Vlaky Os 3731 a R 913 budou nahrazeny autobusy i po ukončení výluky. U vlaku Os 3703 bude první den výluky v ŽST Olomouc mimořádný přestup. Vlaky kategorie R a Sp jedou současně odklonem přes ŽST Přerov. Odkloněné vlaky jsou nahrazeny v úseku Olomouc hl.n. – Prostějov hl.n. náhradní autobusovou dopravu (NAD), v úseku Prostějov hl.n. – Nezamyslice náhradní vlakovou dopravou (NVD). V ŽST Prostějov hl.n. nebude mezi NAD a NVD zajištěna návaznost, obě náhradní dopravy slouží pouze k zajištění obsluhy ŽST Prostějov hl.n.


Aktualizujeme: Osoba vstoupila pod vlak. V blízkosti místního nádraží

    "Cílem integrace vlakové dopravy a MHD v krajském městě je podpořit využívání hromadné dopravy oproti dopravě individuální,“ uvedl primátor Olomouce Antonín Staněk. Pokud je cestování hromadnými dopravními prostředky jednodušší a levnější, jeho využití ze strany občanů přirozeně roste. Zároveň však samotný projekt nesmí být prodělečný, a proto každému rozhodnutí předchází rozsáhlé výzkumy. "V březnu se uskutečnil na dalších vybraných tratích dopravní průzkum, zaměřený na to, jak cestující z vlaků využívají v Olomouci a Prostějově MHD.
    Muž chtěl cestovat do Olomouce, neměl ale na jízdenku a tak si lehl před vlak. Měl štěstí, všimla si ho průvodčí, která požádala kolegy o pomoc. Muže ale z kolejiště nemohli vyprostit ani oni. „Odmítal se zvednout s tím, že má rakovinu a je mu stejně všechno jedno,“ sdělila redakci očitá svědkyně. Železničáři nakonec povolali muže zákona a tak na nádraží dorazili strážníci a policisté. Ti posléze muže odvezli. „Nechtěl nastoupit do auta, museli mu nasadit pouta,“ dodala svědkyně s tím, že muž byl pravděpodobně pod vlivem alkoholu. Bližší informace zjišťujeme. (ber)
    Dvě jednotky profesionálních hasičů zasahovaly u železniční dopravní nehody nedaleko Kojetína ve směru dále na Chropyni. K události došlo dnes, tedy 7.2.2015 krátce před půl desátou dopolední.
    „Stanovujeme počet výlukových dnů jako kritérium kvality, spolehlivosti a plynulosti městské hromadné dopravy. To znamená, že stanovíme počet dnů, kdy je možné realizovat investice a výstavbu na našich páteřních linkách,“ řekl ředitel.


V Pardubicích by mohly časem jezdit i hybridní autobusy

    Dopravní podnik si nyní objednal 15 nových trolejbusů, do provozu je uvede do poloviny příštího roku. Autobusy na zemní plyn začal pořizovat v roce 2009, postupně je musí vyměnit za nové. Dopravní podnik také staví nové trolejové vedení od stanice záchranné služby k Zámečku a od polabinského Kauflandu přes Trnovou do Ohrazenic. První trať je v přípravách dál, její provoz podnik nejspíš spustí v březnu příštího roku.
    „Vídeň před několika lety zveřejnila výsledky průzkumu, které odhalily, že je téměř 80 procent cest ovlivněno nejrůznějšími faktory, které vedou cestujícího k nutnému rozhodnutí pro daný prostředek, a jen u 20 procent cest je rozhodnutí cestujících svobodné. O těchto 20 procent všech absolvovaných cest tedy panuje boj. Marketing je jedním z nástrojů, jak přilákat do veřejné dopravy více cestujících,“ říká Martin Kalab z marketingového oddělení společnosti Wiener Linien.
    "Dvaačtyřicetiletý řidič nákladního automobilu značky Scania, s návěsem naloženým dřevěnou kulatinou, vjel do jízdy osobnímu vlaku. Vlak i nákladní automobil jely ve směru od Konice. Na přejezdu došlo ke střetu přední části osobního vlaku se zadní částí návěsu. Po nárazu byla souprava vozidla s návěsem odhozena mimo komunikaci, kde zůstala ležet na boku," uvedl policejní mluvčí František Kořínek s tím, že v době nehody ve vlaku jelo 7 osob, nikdo nebyl zraněn. K vykolejení vlaku nedošlo.


Další smrt na kolejích! Před vlak vstoupil 37letý muž!

    Hlavní vlna kampaně probíhá nyní od září do listopadu v rámci on-line kanálů a je regionálně podpořena jednotlivými zapojenými dopravními podniky v podobě polepů vozidel, citylightů a dalších formátů. Kampaň je prezentována i na samostatném webovém profilu www.MateHromaduDuvodu.cz, který nabízí spoustu zajímavostí nejen z jednotlivých dopravních podniků.
    Někdy však může být zapotřebí uplatnit metodu ‚cukru a biče‘. To znamená, že pobídky k využívání veřejné dopravy mohou být spojeny s opatřeními k omezení provozu osobních automobilů. To však není v kompetenci dopravních podniků. Zde je prostor právě pro marketing…“ říká Trevor Garrod, předseda Evropské federace cestujících.
    Firma FTL – First Transport Lines bude provozovat MHD v Prostějově podle rámcové smlouvy až do konce roku 2023. Autobusy po Prostějově ročně najedou zhruba 800 000 kilometrů.
    Trolejbusy s pomocným pohonem na trakční baterii jsou podle Kapra na trhu žádaným zbožím. Škoda už jich dodala přes 60 do Maďarska, Španělska, Itálie, Švédska, v ČR slouží třeba v Plzni, Českých Budějovicích a Zlíně. „Zákazníci oceňují úspory. Odpadá potřeba stavět trolejové vedení a související infrastrukturu,“ dodal.


Osoba vstoupila pod vlak. V blízkosti místního nádraží

    Společnost FTL v Prostějově provozuje 13 autobusových linek MHD a město jí platí vzniklou ztrátu. Jízdní řády autobusů MHD v Prostějově byly letos podle Smetany upraveny a především do průmyslové zóny nyní jezdí více autobusů než v předešlých letech. Ročně tak autobusy po Prostějově najedou o 13 000 kilometrů více, takže náklady na MHD podle Smetany vzrostly.
    Zatímco v roce 2015 bylo v Ostravě na páteřních linkách 130 a loni 151 výlukových dnů, letos tento počet dosáhl 249. „Takové množství dnů na páteřních linkách ve výlukách je naprosto neakceptovatelné. Dopravní podnik nebude automaticky kývat na každou stavbu. Povolíme pouze určité množství výluk,“ řekl Morys. Dopravnímu podniku k tomu podle něj dává oprávnění zákon o drahách.
    Dnes krátce po dvanácté hodině odpoledne došlo na železniční trati, v blízkosti železničního přejezdu na ulici Pod Kosířem v Prostějově, z dosud přesně nezjištěných příčin ke střetu projíždějícího vlaku s člověkem. Starší žena skončila v nemocnici.


JEDNÁ SE O PRVNÍ PODOBNOU AKCI, KTEROU SE PODAŘILO REALIZOVAT POD KŘÍDLY SDRUŽENÍ DOPRAVNÍCH PODNIKŮ ČESKÉ REPUBLIKY (SDP ČR). KAMPAŇ PŘEDSTAVILA „HROMADU DŮVODŮ“, PROČ VYUŽÍVAT MĚSTSKOU VEŘEJNOU DOPRAVU.

    Realizovaná kampaň jednoznačně dokazuje, že zúčastněné dopravní podniky se navzájem nevnímají jako konkurence. „Chceme lidem ukázat, že veřejná doprava nabízí kvalitní službu a je vhodnou alternativou k jiným druhům dopravy,“ vysvětluje Michal Kraus, předseda představenstva Plzeňských městských dopravních podniků, a.s., a předseda SDP ČR, a dodává: „Marketingové aktivity tohoto druhu jsou v zahraničí naprosto obvyklé, ale odehrávají se vždy jen na úrovni jednoho konkrétního podniku. Unikátnost kampaně Máte Hromadu Důvodů spočívá v tom, že se dokázaly spojit na dvě desítky dopravních podniků.“
    "Mladík utrpěl závažná poranění, utrpěl ztrátu na končetinách. Se zdravotníky komunikoval a byl při vědomí," sdělil redakci ředitel prostějovské záchranky Radomír Gurka. Mladík byl převezen do olomoucké nemocnice. Mluvčí policie Irena Urbánková sdělila, že příčiny střetu jsou v šetření. Provoz na železnici byl zastaven zhruba na dvě hodiny. (ber)
    Před realizací kampaně si SDP ČR nechalo vypracovat průzkum. Z něj například vyplývá, že veřejnost změnu kvality MHD nevnímá. Je také zřejmé, že za hlavní bariéru je považována vysoká cena jízdného. Nicméně 67 procent respondentů, kteří veřejnou dopravu neužívají, cenu jízdného nezná.
    V souvislosti se zprovozněním nových vozů bude DSZO podle Cekoty přibližně stejný počet nejstarších autobusů vyřazovat. Půjde o vozidla stará 16 až 17 let, která mají najeto kolem 700 tisíc kilometrů. DSZO plánuje do konce letošního listopadu nákup dalších tří krátkých a jednoho kloubového autobusu.


Jízdní řády jednotlivých linek (připravuje se)

    Prostějovská radnice chce příští rok zvýšit dopravci FTL – First Transport Lines příspěvek na úhradu ztráty z provozování městské hromadné dopravy o čtyři miliony korun na 25,8 milionu korun. „Autobusy najedou více kilometrů a zároveň budou pořízeny nové,“ řekl primátorčin náměstek Pavel Smetana (ČSSD). Návrh na úhradu ztráty MHD ještě musí schválit zastupitelstvo.
    Škoda Electric podepsala na konci září kontrakt na dodávku 11 nových elektrobusů do Českých Budějovic. Od března navíc slouží v systému hromadné dopravy deset vozidel stejného typu v Třinci. Pilotní elektrobus dodala Škoda Electric letos do Nových Zámků na Slovensko. „Zájem o elektrobusy roste,“ uvedl Kapr.
    V Pardubicích by v budoucnu mohly jezdit i hybridní autobusy. „Dopravní podnik dokončuje dvoutýdenní testování vozu s alternativním pohonem. Úspory jsou v pomalém městském provozu značné,“ řekl ředitel Dopravního podniku města Pardubic Tomáš Pelikán.
    První dva krátké autobusy stejné značky zakoupila DSZO na jaře 2016. „Jsme rádi, když můžeme zvyšovat kvalitu vozového parku pořizováním nových vozidel. Vždy to znamená nemalý technologický pokrok proti vozidlům vyřazovaným i větší pohodlí pro cestující. Novější autobusy jsou také šetrnější k životnímu prostředí,“ řekl ředitel DSZO Josef Kocháň.


Dopravní podnik Ostrava chce výrazně snížit počet dní s výlukami

    Dopravní společnost Zlín – Otrokovice (DSZO) nakoupila čtyři nové nízkopodlažní autobusy. „Všechny jsou vybaveny klimatizací a čalouněnými sedačkami. Za autobusy společnost zaplatila přes 25 milionů korun, na linkách městské hromadné dopravy nahradí zastaralé vozy,“ sdělil mluvčí DSZO Vojtěch Cekota.
    „Autobus se rozjíždí čistě na elektřinu, což je největší úspora, při rozjezdu jsou největší nároky na spotřebu. V městském provozu má hybridní autobus až 40procentní úsporu paliva ve srovnání s konvenčním autobusem. Je také tišší a produkuje méně emisí,“ dodal Pelikán.
    Primárním cílem společné kampaně je dosáhnout změny ve vnímání MHD veřejností. „Pražský dopravní podnik vyvíjí v tomto směru velké úsilí, ale oceňuji tuto iniciativu, díky níž se veřejnosti dostane identických informací o výhodách veřejné dopravy ve všech větších městech České republiky a navíc shodným způsobem. Kampaň tak vhodně podpoří aktivity dlouhodobě vyvíjené jednotlivými dopravními podniky,“ říká Martin Gillar, generální ředitel Dopravního podniku hl. m. Prahy, a.s., a pokračuje: „Mou osobní ambicí je i prostřednictvím této kampaně dosáhnout navýšení tržeb z jízdného v naší společnosti.“


V Brně zjednoduší cestování nevidomým v některých tramvajích

    „Existují různé skupiny cestujících nebo potenciálních zákazníků. Někteří lidé dojíždějí za prací nebo studiem denně. Další cestují za zábavou, když vyrazí například na sportovní nebo kulturní akce nebo nákupy. Pak jsou tu návštěvníci měst, kteří přijíždějí do města kvůli obchodním záležitostem nebo jako turisté. Různé skupiny mají různé potřeby a různá očekávání, ale napříč uvedenými skupinami jsou zájmy společné. Těmito zájmy a očekáváními je třeba se zabývat, pokud máme počty cestujících zvýšit.

Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2020
cache: 0000:00:00