Jak na věc


pokuta za sjeté pneu vnitrky

Jak šíře pneumatik mění jízdní vlastnosti auta? Spousta lidí žije ve velkém bludu

    Nikde se nemluví o profilovém čísle pneumatiky, širší pneumatika se stejným profilovým číslem má větší průměr a dynamiku jedině zhorší, s nižším číslem mohou zůstat převodové poměry stejné, ale bude to víc drncat.
    Myslím, že je to mnohem jednodušší. Širší pneumatika snese nižší tlak tudíž se méně opotřebovává a je možné použít měkčí směs s lepším koeficientem tření.


Nepřihlášený V největším bludu žije autor.

    Údajně směsi, které se používají na pneumatiky, mají tzv. nefyzikální vlastnosti, že jejich tření nezávisí na měrném tlaku. Můj názor je, že má na to vliv teplota, kdy se tření mění s teplotou běhounu takto uměle vytvořené (navíc pružné) látky (pneumatika není z gumy, která se normálně trhá, ale z nějakých druhů polyuretanů, které v přírodě neexistují). Při definici tření se použily materiály přírodní (nepružné, tvrdé), kde toto může platit - prostě konstatntní hmotnost má stále stejné tření bez ohledu na styčnou plochu, tedy menší plocha při větším měrném tlaku dává stejné tření, jak větší plocha s menším měrným tlakem (tahali jsme po lavici dřevěný hranol pomocí tahoměru a měnili strany hranolu). Z tohoto pohledu by vlastně neměla mít styčná plocha pneumatiky s vozovkou vliv na rychlost v zatáčce, ale jak všichni víme, není tomu tak. Ovšem příliš široké gumy pak mají problém v rozdílu otáčení vnitřní a vnější části běhounu, kdy vnitřek opisuje větší dráhu, než po které se pohybuje a
     Taky by mně zajímalo kde a jak je fyzikálně podloženo, že širší pneu mají větší valivý odpor.No jestli koukáte na silniční cyklistiku tak ty jezdí na těch galuskách asi proč :-) že si nenasadí gumy pro horský kola?
    Když sem měl audi cca 310 koní(obsah 4,2), tak se zimníma pneu(rozměr 225 vepředu i vzadu R16) sem jel do jednoho kopce okolo 190 km/h a na letních (255 vepředu a 275 vzadu R19) na tom samém kopci naximálně 180 km/h. A když půjdeme hodně do extrému, tak taky záleží na stavu nádrže. Když je plná, tak je auto v připadě třeba té audiny, co sem měl o skoro 90 kilo těžší, než když svítí rezerva. To je už hodně.
    No, oni v cyklistice už taky přecházej na širší pláště než dříve, víme? Ale to se nesmí na tu cyklistiku jenom koukat v telce, to chce občas zvednout zadek z gauče a na to kolo sednout.
    Já dal dle technicaku nejmenší kola 17ky.Rozdíl oproti 18kam je 5kg ale jede to pomaleji.Misto tacho 50 gps 46.Osumnact palcu 50 gps 48 pro nové pneu v obou případech.


Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2020
cache: 0000:00:00