Jak na věc


pokuta za sjeté pneu vnitrky

Jak šíře pneumatik mění jízdní vlastnosti auta? Spousta lidí žije ve velkém bludu

    Horsi je, ze vetsina lidi zije v predstave, ze vetsi kola/disky udelaji jejich auto rychlejsi. Dalsi milna predstava, ze alu disk za 2000Kc bude lehci, nez plechove kolo
    Jenže to není jen o šíři, ale i o slození směsi s které je pneu vyrobena Stačí vyměnit gumy za jinou značku se stejným rozměrem a jízdní dojem se také změní .
    Dekuji autorovi, vubec nechapu jak jsem mohl bez techto informaci prezit az do dneska. Zase jsme vsichni o 7.48 procenta vzdelanejsi. Takhle z hlavy tezko rict, ale nemyslim ze na okruhu jdou nasimulovat podminky provozu, na Autobahn asi nepoletim ve 200 do 90 stupnove tocky - ale nevim, skoly nemam....
    Taky jsem ke kolum prisel jako slepy k houslim, ale musim rict ze asi budu downgradovat, puvodni majitel pres vyjimku aplikoval 235/18 kola a musim rict ze se vzdycky tesim na zimu na 215/16, kola mi aspon netrhaji volant z ruky - prejizdeni podelnych nerovnosti (vyjete koleje apod.). Jedina vyhoda tech 235-ek je pri delsich trasach a vyssich rychlostech, ale jezdit nekde ve meste dava skoro pocit F1 spulek... Asi dam letni 225/17, optimalni rozmer.


Nepřihlášený V největším bludu žije autor.

    Údajně směsi, které se používají na pneumatiky, mají tzv. nefyzikální vlastnosti, že jejich tření nezávisí na měrném tlaku. Můj názor je, že má na to vliv teplota, kdy se tření mění s teplotou běhounu takto uměle vytvořené (navíc pružné) látky (pneumatika není z gumy, která se normálně trhá, ale z nějakých druhů polyuretanů, které v přírodě neexistují). Při definici tření se použily materiály přírodní (nepružné, tvrdé), kde toto může platit - prostě konstatntní hmotnost má stále stejné tření bez ohledu na styčnou plochu, tedy menší plocha při větším měrném tlaku dává stejné tření, jak větší plocha s menším měrným tlakem (tahali jsme po lavici dřevěný hranol pomocí tahoměru a měnili strany hranolu). Z tohoto pohledu by vlastně neměla mít styčná plocha pneumatiky s vozovkou vliv na rychlost v zatáčce, ale jak všichni víme, není tomu tak. Ovšem příliš široké gumy pak mají problém v rozdílu otáčení vnitřní a vnější části běhounu, kdy vnitřek opisuje větší dráhu, než po které se pohybuje a
    225/40r18 mam v garáži a koupil 205/50r17.V zatackach jsem pomalejší ale lepší komfort a živější jizda mi vyhovuje.Pul litr ve spotřebě dolu nepočítám pac jsou o litr na jednu pneu dražší.
    Na aquaplaning má největší vliv hloubka dezénu a potom teprve šířka pneumatiky. Při běžných rychlostech člověk rozdíl mezi úzkou a širokou pneumatikou nerozezná - pokud má dostatečnou hloubku dezénu. A pod 80 km/h můžeš mít klidně slicky.
    Já nevím, ale někdy jsem jezdil na nelepených galuskách a nikdy jsem ji nesvlékl. Chemoprén nebylo nejelepší lepidlo, protože byl problém galusku na ráfek dostat a srovnat, chemoprén aby držel, musel nejdříve odtěkat a pak fungoval jako dotykové lepidlo. Když se podařilo sehnat šelak, lepilo se tím, nebo spešl lepidlem na galusky.


Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2020
cache: 0000:00:00