Jak na věc


přechod pro chodce - vyhláška

Paluba letadla je rájem virů a bakterií. Jak během letu na dovolenou neonemocnět?

    Přechod začíná poloviční zádrží, která koně jasně (a jde-li vše, jak má, tak i srozumitelně) informuje, že bude požadována změna. Plynule by mělo následovat velmi lehké uvolnění otěže a následně (téměř souběžně) žádost o konkrétní přechod, tedy provedení přechodu. Ještě před provedením přechodu by ale jezdec měl intenzivně myslet na následný další pohyb a měl by koni nabídnout dostatek prostoru, aby po provedení přechodu mohl aktivně a živě pokračovat (nejedná-li se o přechod do zastavení) vpřed.
    Imunitní systém je hlavní hradbou našeho těla proti nemocem. To, že nás ve chvíli jeho oslabení může zachvátit rýma, kašel, chřipka či angína, ví i malé dítě.
    Nejeden můj student se bojí vzít do ruky otěže, protože má strach, že "něco zásadním způsobem a navždy pokazí", nechce začínat s cílevědomou prací, protože už dopředu očekává, že do cíle dojít nedokáže a také nechce sedět a číst. Ale je to celé jako s poutí do Santiaga, mnoho z nás o ní sní, ale jen málokdo na ni vyrazí...:)
    V klusu se kůň pohybuje průměrně rychlostí asi 13 km/h, což představuje posun asi o tři až čtyři metry za sekundu. Pokud budeme vycházet z předpokladu, že kůň standardně potřebuje jednu vteřinu na přípravu přechodu z kroku do klusu a další vteřinu na provedení tohoto přechodu, může potřebovat i osm metrů, aby kvalitní přechod provedl. Samozřejmě, s úrovní výcviku se tato vzdálenost může snižovat, ovšem ve výsledku ne o mnoho.


4 zdravotní obtíže, o nichž jste možná nevěděli, že za nimi stojí oslabená imunita

    Všechny tyto fáze jsou důležité, ale příprava je pro dobře provedený přechod jednoznačně fází nejdůležitější. Bez řádné přípravy je kvalita přechodu předem ztracena.
    Jasně definované místo, kde se má přechod uskutečnit, umožňuje zpřesnit komunikaci mezi jezdcem a koněm. Pokud místo přesně stanoveno není, často se stane, že všechny fáze, které by přechod měl obsahovat, proběhnou současně.
    Nenechte se kybicovat všeználky ze sociálních sítí, nestarejte se o jejich názory a neplýtvejte kvůli nim svým časem. Nestyďte se před stájovými kolegy. Kritika někdy může být konstruktivní a pokud není, není potřeba se jí zabývat.
    Přestaňte se trápit nad problémy, které nevyřešíte. A když už stres nemůžete úplně eliminovat, naučte se cíleně vypnout a relaxovat. Dopřejte si relaxační a kosmetické masáže, zasloužíte si to!
    Většina jezdců si přechod představuje jako okamžik, v kterém přechází z jednoho základního chodu do jiného či případně do zastavení. Tato interpretace je ale důvodem, proč tolik jezdců a koní má s přechody potíže.


Projevy klimakteria komplikují život i v zaměstnání. Jak vám může pomoci zaměstnavatel a jak si pomoci sama?

    Pokud se podíváte za oplůtky běžných jízdáren, mnoho přechodů v průběhu běžných jízdárenských lekcí neuvidíte a pokud je uvidíte, mistrovsky provedené nejspíše nebudou. To proto, že úroveň drezúrní proježděnosti koně a zkušenosti jezdce se nejmarkantněji promítají právě do kvality přechodů. Dobře provedené, měkké a plynulé přechody vyžadují totiž nejen uvolněného koně, ale i vzdělaného jezdce.
    Přechod ale není jednorázová "přepadovka", je to vícefázová událost, na kterou je třeba se připravit a kterou je třeba přesně a promyšleně nejen načasovat, ale i uskutečnit.
    Dejte šanci kvalitním a čerstvým potravinám bez různých chemických příměsí. Kvalitní maso, ryby a čerstvá zelenina vám udělají dobře. Jezte pravidelně a v menších dávkách. Solte méně a cukr pokud možno vysaďte. Používejte kvalitní oleje. Omezte kávu, místo ní zkuste bylinné čaje nebo čerstvé zeleninové šťávy. Snažte se do jídelníčku dostat více luštěnin, které jsou přirozeným zdrojem fytoestrogenů. Asijské ženy téměř neznají návaly horka a noční pocení provázející změny v organizmu díky vysokému zastoupení sójových produktů ve své stravě. Jedná se především o tofu vyrobené ze sójového mléka, které obsahuje vysoké množství fytoestrogenů.


Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2020
cache: 0000:00:00