Jak na věc


kde se lyžuje v beskydech

Chci se zbavit toho neschopného hňupa!

    Celovečerní debut respektovaného divadelního režiséra a herce Jiřího Havelky popisuje mimořádně autentickým způsobem schůzi společenství vlastníků jednoho bytového domu. Snaživí manželé Zahrádkovi, kteří všechno organizují, otravně důsledná hlídačka stanov Roubíčková, duchem nepřítomný starý pan profesor Sokol, zatvrzelá stará struktura Kubát, která tvrdí, že za komunistů bylo všechno lepší, sebevědomý homosexuál Nitranský, který by chtěl svůj podkrovní byt rozšířit o půdní prostory, prostinký mamánek Švec, za něhož dosud všechno vyřizovala maminka a on jaksi nestihl vůbec dospět, čerství dědicové jednoho z bytů bratři Čermákovi i noví nájemníci, japanolog Bernášek se svojí těhotnou japonskou manželkou. A do toho pan Novák, který má malou firmičku snad na úplně všechno.
    Poslední díl trilogie reflektující historii, identitu a kulturu Moravy jako svého druhu autonomní enklávy. Tato uzavřená série si klade jako své klíčové téma průzkum kořenů moravského nacionalismu. Vše je ovšem nahlíženo v notné nadsázce.
    Film zachycuje krátký pobyt amerického spisovatele Zuckermana při své poslední návštěvě v okupovaném a normalizací zachváceném Československu, odkud je posléze vyhoštěn. Jeho úkolem je najít a získat povídky pozapomenutého židovského autora, což se mu sice podaří, ale následně o rukopis přijde. Během své mise se setkává disidentskými autory a navštíví legendami opředenou vilu Jiřího Muchy na Hradčanech. Režie Irena Pavlásková
    Dokumentární film Joëla Fargese a Terezy Brdečkové. Jiří Trnka je jedním z největších a nejvšestrannějších českých umělců 20 století, jemuž se podařilo tak významně ovlivnit umělecké dění ve světovém měřítku.


Epocha mezi srpnem a listopadem

    Dokumentární film historika a režiséra Jana Rouska zkoumá období tzv. normalizace od vpádu vojsk do Československa až po rozklad komunistického režimu na konci osmdesátých let, a to zcela unikátně pohledem samotných představitelů tohoto režimu.
    V pořadí třetí film o příhodách dvou geniálního nešiků Pata a Mata - se vrací ke kořenům původního jednoduchého vyprávění o vítězství životního optimismu a neochvějného přátelství nad úskoky všedního dne. S nadšením, vynalézavostí - a se svou neotřesitelnou logikou řeší Pat a Mat například problém sestavení nábytku dle návodu. Ze situace, ve které se rozpadají pevné manželské svazky a kde nepomůže ani dvojitý doktorát, vycházejí kuťáci vítězně a diváci se slzami smíchu v očích. Ti malí kvůli veliké legraci a ti velcí i kvůli až existenciálnímu zrcadlu, ve kterém vidí sami sebe. Režie Marek Beneš


Když rozvod, tak rozvod! Ale co děti?

    Karel Svoboda byl vždy veřejně známý, ale jaký byl Karel Svoboda v soukromí? Lze s odstupem času divákům více odkrýt jeho osobnost? Dokument Šťastná léta zmapuje nejplodnější období profesionálního ale i osobního života Karla Svobody, období kdy vznikla většina jeho nejznámějších písní a filmové hudby. Kromě archivních záznamů a rozhovorů s jeho blízkými spolupracovníky a přáteli diváci poprvé uvidí i soukromé archivní záběry které pomohou lépe osvětlit skladatelovu osobnost. Režie Petr Klein Svoboda
    Film o skladatelích a tvůrcích, kteří tvořili před i za Železnou oponou. Film o jejich nadšení a tvořivosti. Film o nekonečných možnostech kreativity na poli elektronické hudby. Režie Johana Švarcová
    Ahoj děcka. Vaši se rozhodli, že už spolu nechtějí být. Tím Vám velmi ublížili, ale bohužel si to nyní neuvědomují. Někteří to poznají brzo, jiní nikdy. Oba dva Vás však mají rádi a chtějí pro Vás to nejlepší. Tyto stránky by chtěli pomoci i Vám a ulehčit Vašemu trápení. Na následující stránce naleznete odkazy na zábavu, počítačové hry, písničky, atd… Co také můžeme dělat jiného než si hrát?


Komunismus a síť aneb Konec zastupitelské demokracie

    Poněkud svérázná road-movie s netypickou dvojicí starců. Jde o příběh dvojice důchodců Vlasty a Tondy, které na sklonku jejich života svede dohromady pomsta na bývalém komunistickém soudci Mrázovi za jeho justiční zločiny, kterých se dopustil i odsouzením jich samotných před téměř šedesáti lety. Oba se tak ve vypůjčené dodávce vydávají na strastiplnou pouť, na jejímž konci by měli nalézt spravedlivou odplatu za nespravedlnost, kterou nedokázal napravit ani nedávný soudní proces, který Mráze osvobodil.
    Chcete se rozvést? Chcete získat děti do své péče? Chcete mít zajištěný měsíční přísun financí od bývalého manžela až do zletilosti dětí? Žádný problém! Postupujte přesně dle návodu na následující stránce. Ten moula nemá žádnou šanci. Uvedený postup svým rozhodnutím dokonce posvětil i Ústavní soud (více zde...).
    Skrze portrét svého dědečka Radka Pilaře, jednoho z průkopníků českého videoartu, zkoumá režisérka vlastní dědictví naléhavé tvůrčí fascinace. Proces rekonstrukce výstavy Den videa z roku 1989 coby hlavní dějová linie filmu pak toto okouzlení uvádí do kontrastu s životem v upadající totalitě, tak odlišném od dobrodružství těch, kteří se rozhodli emigrovat a za nimiž se autorka také vydává, aby objevila zapomenutá díla, poznala jejich tvůrce a navázala přerušené vztahy. Režie Adéla Komrzý


Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2020
cache: 0000:00:00