Jak na věc


intervalový běh

nejčtenější články za poslední týden

    Principem intervalového tréninku je, že dokážeme ve vysoké intenzitě zvládnout celkově dosti velkou tréninkovou porci. Intervalový trénink nás však i vhodným způsobem dokáže připravit na měnění tempa během závodu. Naučí náš organizmus i poměrně rychlé regeneraci. V konečném důsledku za pomocí intervalového tréninku dokážeme zlepšit jak rychlost, tak celkovou výkonnost.
    Typickou ukázkou intervalového tréninku jsou opakované 400 m úseky s MK (meziklusem) nebo MCH (mezichůzí) 200 či 400 m. Tenhle typ tréninku je odkazem, který nám zanechal Emil Zátopek, který však při svém tréninku dokázal zvládnout i 80 x 400 m. Dokud běhal „jen 80 opakování“, dokázal se zlepšovat. Bohužel byl přesvědčen, že dalšího zlepšení lze dosáhnout jen dalším zvýšením počtu odběhaných úseků. Jeho vrcholem bylo 120 opakování. To už však mělo za důsledek celkové zpomalení.
    první 2 – 3 km běžte volně 60 – 65 % TF max. Pak si začněte hrát. Hele kopec – frrrrrrrr a jedu co to jde. Nahoře zvolním a nechám tep zase zklidnit. Teď se to naopak lomí z kopce, to je zase důvod se do toho opřít. Když takto budete běhat 2x týdně, zjistíte brzo, že se na tyhle tréninky začínáte najednou těšit, zjistíte, že v závodě jste schopni podat lepší výkon, nebo až vás bude honit medvěd, že mu stačíte utéct :).

Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2020
cache: 0000:00:00