Jak na věc


divadlo opery a baletu ustí nad labem program na p

Střešní konstrukce a zateplení střešních plášťů

    4 KOMEDIANTI Opera o dvou dějstvích Libreto: Ruggero Leoncavallo Hudební nastudování: Norbert Baxa Dirigent: Norbert Baxa / Miloš Formáček Režie: Zbyněk Brabec Sbormistr: Milan Kaňák Výtvarník scény: Pavel Krejčí Výtvarník kostýmů: Tomáš Kypta Choreografie: Vladimír Gončarov OSOBY A OBSAZENÍ Nedda Canio Tonio Silvio Peppe Venkovan Jiný venkovan Kejklíři Jarmila Baxová Giancarlo Ruggieri / WeiLong Tao Nikolaj Někrasov Martin Matoušek Jaroslav Kovacs Karel Fieweger / Serguei Nikitine Zdeněk Haas / Pavel Machát Jonáš Vlček a Matěj Vlček SPOLUúČINKUJE SBOR A ORCHESTR SEVEROČESKÉHO DIVADLA OPERY A BALETU úSTÍ NAD LABEM Korepetice: Irina Lorentz Inspice: Zdeněk Kozlík Nápověda: Eva Jelínková Přestávka po prvním dějství Délka představení cca 1.45 hod.
    7 Jarmila Baxová (Nedda) a Jaroslav Kovacs (Peppe) Jaroslav Kovacs (Peppe) a Nikolaj Někrasov (Tonio) Jarmila Baxová (Nedda) a Giancarlo Ruggieri (Canio) Jarmila Baxová (Nedda), Jaroslav Kovacs (Peppe) a Nikolaj Někrasov (Tonio)
    12 Partneři premiéry Květiny k premiéře tohoto představení věnuje firma: KVĚTINY Věra Jelínková Masarykova 55, ústí nad Labem Program vydalo Severočeské divadlo opery a baletu ústí nad Labem Program připravila: Kateřina Viktorová Návrh obálky a výběr fotografií ze zkoušky: Eva Frýdlová Fotografie na titulní straně programu: Petr Berounský Fotografie ze zkoušky: Marek Russ Sazba, zpracování pro tisk a tisk: FKK Company, v.o.s., Pořízeno z příspěvku Statutárního města ústí nad Labem, Krajského úřadu ústeckého kraje a Ministerstva kultury ČR
    6 Fotografie ze zkoušky zleva Nikolaj Někrasov (Tonio), Jarmila Baxová (Nedda), Giancarlo Ruggieri (Canio) Jaroslav Kovacs (Peppe) a Giancarlo Ruggieri (Canio) Jarmila Baxová (Nedda) a Martin Matoušek (Silvio)


Požárně bezpečnostní řešení staveb a konstrukcí - skladby obvodových plášťů z požárního hlediska, požární ochrana, protipožární nátěry, požární problematika včetně dřevostaveb, zateplování budov

    10 ku Alfanovi, Umbertu Giordanimu, Puccinimu a Mascagnimu, kteří ve svých dílech prodělali podstatnější vývoj a na konci jejich kariéry stojí mistrovské partitury, dostatečně vyzrát. Dokázal však ve svých operách mistrovsky vylíčit pravdivé portréty lidské duše. (podle Konrad Dryden: Ruggero Leoncavallo. Life and Works) Směj se, paňáco V době, kdy se u nás ještě hrály opery v českých překladech, které ustoupily uvádění oper v originálním jazyce (což má své výhody i nevýhody, své příznivce i odpůrce), zpíval Canio svou světově proslulou árii Ridi, Pagliccio právě v tomto překladu. Caniova slova jsem dal do záhlaví svého malého zamyšlení k naší inscenaci. Leoncavallovi Komedianti jsou opera o hercích, komediantech, kteří kočovali v Itálii od vesnice k vesnici, od města k městu a na návsích a náměstích hráli svá skromná představení. Byli vždy vítaní a v době, kdy nebyl rozhlas, kino, televize a další média, jejich vystoupení patřila pro místní obyvatele často k jedinému rozptýlení uprost
    3 Ruggero Leoncavallo KOMEDIANTI Sezóna 2011 / 2012 Provozovatel: Statutární město ústí nad Labem Ředitel divadla: Miloš Formáček Šéf opery: Milan Kaňák Premiéra: v hod. v Severočeském divadle opery a baletu ústí nad Labem


Střechy a střešní konstrukce, konstrukce stěn vč. otvorových výplní, podlahové konstrukce

    8 LA COMMEDIA COMINCIA! KOMEDIE ZAČÍNÁ! Ruggiero Leoncavallo («i» v jeho křestním jménu se nachází v rodném listu, zažilo se také užívání varianty bez «i» Ruggero) se narodil 23. dubna 1857 v městečku Riviera di Chiaia u Neapole a ne, jak on sám rád mystifikoval, o rok později 8. března 1858 (podobných nepřesností existuje v jeho biografii více). Leoncavallo je autorem jednoho z nejpopulárnějších děl operního repertoáru, opery I pagliacci (Komedianti). Podnět k napsání této opery údajně získal jednak v soudním procesu s vrahy Giovannim a Luigim Alessandrovými, jež rozsuzoval jeho otec Vincenzo jako soudce v kalábrijské provincii Cosenza Ruggero Leoncavallo ( ) roku 1865, a dále mu inspirací byly také hra Catulla Mendèse La femme de Tabarin (1887) a Un drama nuevo (1867) španělského dramatika Manuela Tamayo y Bause. Po studiu na neapolské konzervatoři San Pietro a Majella pokračoval Leoncavallo od r ve studiích na univerzitě v Bologni, kde se věnoval liter


Severočeské divadlo opery a baletu Ústí nad Labem

    9 Obrovský úspěch Komediantů, líčící tragický příběh potulného herce commedie dell arte, který musí osobní bolest skrývat pod maskou komedianta, se šokujícím závěrem, v němž se divadlo na divadle náhle změní v životní realitu, při své premiéře v milánském Teatro dal Verme 21. května 1892 pod taktovkou A. Toscaniniho přinesl 35tiletému skladateli mezinárodní uznání. Na francouzské náměty napsal Leoncavallo operu La bohème (Bohéma, 1897), komponovanou podle Murgerova slavného románu Scènes de la vie de bohème, jež vedla ke sporu Leoncavalla s jeho přítelem Giacomo Puccinim (Leoncavallo mu napsal libreto k opeře Manon Lescaut, 1893) o plagiátorství; a veristickou operu o francouzské zpěvačce Zazà (1900). V roce 1904 se konala premiéra opery Der Roland von Berlin (Roland z Berlína), hudebně neprávem podceňované dílo popisující dějiny Braniborska, které Leoncavallo napsal na objednávku císaře Viléma II., jež si operu u skladatele objednal na základě svého nadšení


Vytápění a moderní ekologická vytápěcí technika

    5 OBSAH Prolog Komediant Tonio slibuje divákům, že při dnešním představení neuvidí žádné předstírané city a falešné slzy, ale příběh, který píše sám život. 1. dějství Za všeobecného nadšení vesničanů přijíždí potulní komedianti. Jejich principál Canio zve vesničany na večerní představení a přijímá pozvání místních do hospody na skleničku. Caniova mladá krásná žena Nedda je obletována muži. Canio ji střeží, neboť si uvědomuje, jak snadno by mohl i v životě hrát roli podváděného manžela, jehož musí večer co večer představovat jako Paňáca při představení. Nedda se obává, aby Canio neodhalil její tajné myšlenky, které patří zdejšímu muži Silviovi. Pohled na letící ptáky v ní vyvolá vzpomínky na dětství a zároveň touhu po svobodě. Tonio, který po Neddě vášnivě touží, se odváží vyznat ji své city, ale ona se mu vysměje. Tonio se cítí ponížen a chce se pomstít. Vyslechne setkání Neddy se Silviem, který ji přesvědčuje k útěku, a k oběma milencům přivádí žárlivého Cania. Silvio však uteče a Can

Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2020
cache: 0000:00:00