Jak na věc

airport express bus sri lanka

Úterý 8.1.2013 - Peradenyia, Devon, St. Clair a Ramboda Falls

Ráno je mi trochu lépe, jen průjem přetrvává. Věci samozřejmě neuschly. Vařím si další Coldrex, Imodium, černé uhlí. Na snídani jím jen suché toasty a piju černý čaj. Tři toasty jsem si zabalil na cestu. Nic jiného jíst nemůžu. Konečně neprší. U snídaně jsme se setkali s dalšími Čechy. Pár s malou holčičkou, kteří mají řidiče z Buddiho cestovky. Na průjem mi Buddi nechal donést skleničku čisté citronové šťávy, abych to najednou vypil, že prý to pomáhá. To jsem ještě neslyšel. Za zkoušku nic nedám. Maximálně se zase po.... Měli jsme v plánu jet ráno vlakem z Ella do Haputale, kde by nás Buddi počkal autem. Jízdná řády vlaků najdete zde. Oficiální stránky šrílanských drah.

Sobota 12.1.2013 - Buduruwagala, Tissa, Kirinda, Kataragama

Dneska vstáváme až v 7 a chystám si ke snídaní jíl (Smectu). Fuj. Martin si šel ráno s otcem zaplavat do moře. Na snídani je čaj a káva už uvařená v konvicích, každý dostane jeden banán, plátek ananasu a půlku manga, máslo, marmeláda, opečené chleby, ale ne ty obyčejné toasty co jsme jedli pořád, vajíčka na různý způsob. Dokonce je i omeleta se šunkou a sýrem. Já jsem skončil jen u suchých chlebů s čajem a banány. Pár toastů jsem si zabalil do ubrousku an svačinu. V 8:40 jedeme autem do Mulkirigaly, 16 km severně od Tangalle, kde přijíždíme v 9:35. Už od rána svítí sluníčko a je horko. Mulkirigala neboli Rajamaha Viharaya je obrovský balvan známý také jako "malá Sigiriya" stoupající téměř kolmo přes 200 metrů z okolního lesa, ve kterém je na několika terasách vytesána řada skalních chrámů se sochami Buddhy a nádhernými malbami. Chrámy pochází z 2. století př.n.l. Jedná se v podstatě o komplex skalních chrámů a kláštera. U vstupu do areálu je malé muzeum. Už před bránou báby nabízí loto
    Od první chvíle působil velmi mile. O půjčení auta s řidičem si můžete přečíst v kapitole Úvod ať se znova neopakuji. Dohodli jsme se, že ráno ve 4:30 nás vyzvedne u hotelu a pojedeme na velký rybí trh. Potom se vrátíme zpátky na hotel. Na 7:30 domluvil snídani a poté hned vyrazíme na trip. Loučíme se, ne na dlouho, s Buddim a jdeme si zabalit věci ať můžeme ráno brzo vyrazit. Na noc si beru acylpyrin, protože mě ze slunce třepe zima. A to jsem byl téměř pořád pod palmami nebo jsem měl na sobě tričko. Ale vůbec jsme se nemazali, takže jsem všichni pěkné červení jako ti krabi u dnešní večeře. Na kutě jdeme ve 21:15.

Sobota 19.1.2013 - Unawatuna, Potápění, Dalawella

Noc byla opět příšerná, akce "Silvestr" s rachejtlema pokračovala ze včerejší noci. A k tomu všemu vstáváme ve 4 hodiny na zazvonění budíku. Hrůza. Celí rozespalí bereme jen foťák a kameru a hurá na velkou rybí tržnici. Buddi už čeká před půl pátou s autem u hotelu. Má s sebou i svou 10 letou dceru, která vstala s ním. Kromě dcery má ještě dva kluky 12 a 14 roků. A to se vrátil včera večer z několikadenního výletu s jinými turisty a dneska pokračuje s námi na 13 dní. Moc mu to nezávidím, ale na druhou stranu je to jeho práce a je rád že ji má. Jedeme na velký rybí trh, který se nachází na ostrůvku Duwa, který je s pevninou spojený mostem. Nachází se na břehu Negombské laguny. Trh se koná denně kromě neděle a je údajně druhý největší na Šrí Lance. Trh začíná ráno už ve 3 hodiny, kdy se vrací první rybáři z moře s čerstvými úlovky a končí kolem 6 hodin, kdy je téměř všechno zboží rozprodané. A co se neprodá, tak se přesune od 9 hodin na malý rybí trh Maha Llelama poblíž holandské pevnost

Pondělí 31.12.2012 - Let do Dubaje

V noci byla na pokoji pěkná zima, protože jsme měli celé prosklené dveře na balkon. Naštěstí byly ve skříni deky, takže jsem se v noci přikrýval. Postel byla hodně měkká, tak mě ještě ke všemu bolí záda. Probouzíme se do mlhy, že by se dala krájet, ale před 7 hodinou už se vyčasuje a je nádherný výhled na pohoří Knuckles. Takže hned popadám foťák a dělám jeden snímek za druhým. Probouzím se s plným nosem a bolením v krku. Prádlo vůbec neschne, tak natahujeme na balkóně šňůru, že to přes den venku uschne. Snídaně se podává zase na venkovní terase. Asi 5 minut zprchlo a potom se vyjasňuje. Na výběr je čaj/káva (dali Nescafe v sáčcích). Potom přinesli každému talíř s ovocem - malý banán, ananas, mango, papája, kousek limetky a máty, což jsem si dal do čaje a karambola, kyselé ovoce ve tvaru hvězdičky, chutnalo to jako kyselé jablko. Tradičně toasty, máslo, marmeláda, vajíčka míchaná nebo omeleta a sklenice míchaného džusu. Toto ubytování jsme celkově zhodnotili známkou 3,5. Hodnocení hodn

Středa 16.1.2013 - Mirissa

Dneska vstáváme už v 5 hodin. Hrůza. V noci bylo horko, tak jsme zapínali klimu. Ráno jsme měli jen čaj s citronem. Řidič džípu nás měl v 5:30 vyzvednout u hotelu, ale byl zmatený, nevěděl kde to je, tak jsme museli dojít pěšky až ke skalní svatyni. Odjíždíme nakonec až v 6. Do Parku je to 14 km. Už během cesty vidíme 2 slony. A to jsou taky poslední, které jsme dnes viděli. Ještě jsme zahlédli jednoho krokodýla, vodní buvoly a krávy. Jedeme ještě za tmy, ale pomalu se rozednívá. Přijíždíme k místu, kde se kupují vstupenky. Nachází se 500 metrů před vstupem do parku. Otevřeno je od 5 hodin ráno do 6 večer. Už je tady množství džípů a dlouhá fronta na lístky. Buddi nám přinesl mezitím snídaňový balíček a šel se postavit do fronty na lístky. V balíčku jsme měli 2 toasty s mazacím sýrem, vajíčko uvařené na tvrdo, plátek ananasu, banán a malou vodu. Než přišel zpátky, byli jsme po snídani. Kolem aut se motá jedno prase divoké. Do parku vjíždíme po 7 hodině. Navštěvujeme Národní park Yala,

Čtvrtek 17.1.2013 - Mirissa, Unawatuna

V noci zase byla pěkná zima a celou noc lilo jak z konve. Budím se s rýmou a bolením v krku. Ráno je ovšem z balkonu nádherný výhled. Prádlo neuschlo ani v pokoji. Rozložili jsme ho v autě. Snídaně je stejná jako včera. V 8 hodin opouštíme hotel. Ještě nás Buddi zavezl na vyhlídku na město Kandy. Je odtud nádherný výhled na jezero, Chrám Buddhova zubu, velkou bílou sochu Bahiravakanda Buddha, která stojí vysoko na kopci a shlíží na město. Motáme se městem. Je tady pořádný šrumec. Dneska jdou prvňáčci do školy. Škola začíná v lednu, trvá vždy tři měsíce a potom mají měsíc volno. Celkem tedy oproti našim školákům, mají 3 měsíce prázdnin. Školní docházka je povinná od 5 let. Buddi říká, že v Anuradhapuře jsou opět povodně, cesty zaplaven, neprůjezdné a nedá se tam dostat. V Pollonaruwě jsou taky silné deště. Takže jsme měli ještě štěstí, že jsme to všechno stihli navštívit. Jedeme do Královské botanické zahrady Peradeniya, asi 10 km od centra Kandy. Peradeniya je v podstatě jakási městská

Neděle 6.1.2013 - Knuckles Mountains, Kandy

Vstáváme v 6 hodin a v 7:57 už sedíme v kupé vlaku Regio Jet do Prahy. Jen co jsme se usadili stevardka nabízí zdarma kávu nebo mátový čaj, časopisy a noviny a každý jsme dostali jednu malou vodu. Během celé cesty běhá po vagóně a je možno si zakoupit různé občerstvení za rozumné ceny, případně požádat o kávu zdarma. Dokonce jsme zjistili, že je možné přímo ve vlaku u stevardky zakoupit lístek z vlakového nádraží na letiště na autobus Airport Express za 60 Kč, tedy za stejnou cenu jako u řidiče. Aspoň máme ušetřený čas sháněním jízdenky. Cesta utíká rychle a v 11:33 jsme v Praze na hlavním nádraží. Stíháme autobus AE v 11:35, jezdí každých 30 minut, tak máme štěstí že nemusíme nikde mrznout. Autobus je plný, takže nemáme šanci si sednout a stojíme celou cestu až na letiště. Cesty jsou rozkopané kvůli výstavbě nové trasy metra. Na letiště jsme přijeli ve 12 hodin. Zabalili jsme do batohů nepotřebné zimní věci a ve 12:50 společnost Emirates, se kterou letíme otevírá odbavovací přepážky.
    Další zastávku děláme ve městě Dondra (Devinuwara), které leží 5 km od Matary. Míříme k majáku, který se nachází přímo u moře a vedou k němu ukazatele. Parkovat se dá přímo u něj. Je to krásné místo obklopené palmami. Bílý maják byl postavený Brity před 123 lety, v roce 1890. Je vysoký 50 metrů a nahoru jsme napočítali 220 schodů. Maják je stále funkční. Uvnitř majáku těsně před vrcholem je i navigační systém sledování lodí a údajně mají zrovna nějaký problém, ztratila se jim nějaká loď z dohledu. Za vstup nahoru chce nějaký správce 500 rupií. Žádný lístek nám ovšem nedává. Asi to má do kapsy. Martin zůstal dole. Škrábeme se po točitém úzkém schodišti až na samý vrchol, kde je vyhlídková plošina. Je odtud opravdu nádherný výhled na celé pobřeží. Ovšem fouká tady hodně silný vítr.

Středa 9.1.2013 - Čajové plantáže Labookellie, Nuwara Eliya

Z letadla vystupujeme poslední, není kam spěchat. Do dalšího odletu máme 9 hodin času. Od letadla nás do haly letiště vezly autobusy. Byla to okružní jízda letištěm, jeli jsme dobrých 15 minut. Po vstupu do haly šílený chaos. Všichni musí projít kontrolou příručních zavazadel. Tak obrovské a chaotické letiště jsem neviděl. Všude davy lidí. Ve 2. patře na tranzitní přepážce jsme si vyzvedli vouchery na jídlo. Nárok na poukázky je v případě, že čekací doba na následující let přesahuje 4 hodiny. Je nutné předložit boarding pass z předchozího letu + palubní lístek na let následující. Každý jsme dostali jeden voucher, který lze uplatnit v jedné ze 6 restaurací uvedených na druhé straně voucheru, kde je i napsáno kde se daná restaurace nachází a co dané jídlo obsahuje. Ovšem letiště je tak obrovské, že jsme poněkud bloudili. Restaurace The Mezzanine, kde mají podávat jídlo formou bufetu se nachází v části Gate A, která se bude teprve zítra otevírat. To asi proto, že je letiště ještě pořád ma

Úterý 1.1.2013 - Dubaj, let přes Maledivy na Šrí Lanku

V 15:05 opouštíme zahradu a míříme do Dambully. Opět silně prší. Krajnice jsou nezpevněné a po silnici a kolem cest stékají proudy červené vody a hlíny. Během jízdy dopisuji deník. Těsně před 16 hodinou přijíždíme do Dambully, kde se nachází jedna z památek UNESCO. Ze všeho nejdřív nás zaujal hned u silnice kýčovitý Zlatý chrám (Gold Temple) s ohromným 30 metrovým sedícím zlatým Buddhou. Dovnitř jsme ani nešli. Za 1500 Rs na osobu jsme si dole vedle chrámu v pokladně koupili vstupenky do jeskynních chrámů a vydali se po schodech po levé straně Zletého chrámu nahoru k jeskynním chrámům. Hlavně si nezapomeňte lístky dole koupit, protože nikde nahoře už je neseženete a museli by jste schody absolvovat znova. Uf. Cestu nám zpestřuje množství dotěrných opic makaků bandarů, kteří jsou srílanskými endemity, tzn. že je nenajdete nikde jinde na světě. Schody nám daly pěkně zabrat. Ale naskýtají se seshora pěkné výhledy do krajiny, do konce v dálce rozeznáváme i siluety Lví skály Sigiriya. Škoda

Čtvrtek 10.1.2013 - Diyaluma Falls, Ravana Falls, Ella

Dneska v noci jsem spal bez buzení, probudil jsem se až před šestou hodinou, venku neprší, je jen slyšet hukot nedalekého vodopádu. Venku štěkají psi a slyším projíždět auta, silnice je totiž hned pod námi. Ráno teče dokonce i teplá voda, ale když jsme ji potřebovali večer tak nic. Před půl osmou jdeme na snídani. Rovnou jsme zaplatili včerejší večeři ať na to nemusíme myslet. Obsluha je opět pomalá, ale číšník nám nezapomene pokaždé říct, co že to přinesl, jinak bychom to asi nepoznali (máslo, marmeláda, tousty,... :-), čaj, míchaná vajíčka a omeleta, dobrý hustý džus z čerstvého ovoce (banán, pomeranč,...). Dnes poprvé jsme nedostali ovoce. Venku je mlha a hodně drobně mží a je chladno. Po snídani jsem si ještě na pokoji uvařil zase odvar na rýmu. Když přestalo pršet vydali jsme se s Buddim na pěší procházku k vodopádu Little Ravana Ella Falls, který vidíme od našeho hotelu. Cesta k němu začíná kousek pod hotelem, odbočí se z hlavní silnice mezi domky, jde se dolů po kamenité stezce,

Neděle 13.1.2013 - NP Yala West, Tangalle

Budím se v 5 hodin, kdy jdu na toaletu a beru si kapky do nosu. V noci jsem přikrytý dvěma dekami a na nohách navlečené ponožky, takže mi dneska nebyla zima. Větrák jsme tady ani nezapnuli a klima by byla úplně zbytečná. Vstáváme v 7. Probouzíme se do krásného slunečného dne, ale je po ránu chladno a pod vodopádem trochu mlha. Na balkoně píšu deník. Před půl osmou jdeme na snídani. Zatím jsme tady měli nejlepší snídani a ještě okořeněnou výhledem na vodopád. K pití káva nebo čaj. Čaj byl hodně silný, tak jsem požádal o limetu. Dva druhy marmelády, máslo, několik druhů čerstvého pečiva (toasty, croissanty, skořicové šneky, maková buchta, tmavé a světlé pečivo). Na výběr byly míchaná vajíčka na toastu se slaninou a rajče, nebo omeleta a nebo srí lanská omeleta s náplní z cibule, rajčat a chilli. A výborný čerstvý džus banánovo-nějaký. Když se přihnala na snídani skupina Japonců, vyrazili jsme rychle fotit vodopád než se tam všichni naženou. Světelné podmínky pro focení vodopádu jsou vhod

Sobota 5.1.2013 - Sigiriya, Polonnaruwa

V noci jsem se probudil před 3 hodinou a potom jsem už nějak nemohl usnout. Vstáváme v 6:40 a v 7 už jsme na snídani, která je podobná jako včera. Navíc jsou nějaké placky a grilované rajčata. Z ovoce jsem si dal ananas, mango a papáju. Jelikož je ještě docela brzo, tak poletuje poměrně hodně komárů. Odjíždíme v 8 hodin. Poslíček přišel sám od sebe na pokoj pro zavazadla, ale s díky jsme ho odmítli. Nevím, jak věděl že odjíždíme, nejspíš od řidiče, který už čekal dole. Je to poprvé co ráno svítí sluníčko, tak snad to vydrží celý den. Máme namířeno do hor. Cestou zastavujeme na benzínce, Buddi tankuje a já mezitím nakupuji slané tyčinky za 30 Rs, 2 palačinky s náplní z kokosu smíchaného s medem po 40 Rs a jednu housku s cibulí (lehce pálivou) za 30 Rs. Jedeme směr Kandy. Vzdálenost hotel - Kandy je cca 83 km. V itineráři jsme měli v plánu na dnešek návštěvu spice garden v Matalé, ale to jsme již absolvovali o pár dní dříve. Před 10 hodinou odbočujeme v Matalé z hlavní silnice vlevo na v

Cestopis Srí Lanka (Šrí Lanka, Cejlon)

Vstáváme v 6:15. V 7 hodin jako první jsme už na snídani. Tradičně jsou toasty, džem, vaječná omeleta obohacená slaninou, čaj a džus banánovo nějaký. Buddi pro nás přijel už v 7:20, musel na nás chvíli čekat, protože snídaně obsluze poněkud trvala. Ono jim to tady obecně všechno trochu déle trvá. Po půl osmé nakládáme bágly do auta a jedeme na prohlídku posvátného okrsku města Anuradhapura, zařazeného na seznam Unesco. V současné době je na seznamu Unesco šest památek na ostrově. V 7:45 vstupujeme do historického areálu u muzea Jetavana. Minulý týden tady byly silné deště a všechno je zalité vodou, všude jen kaluže, tráva nasáklá vodou. Zaplatili jsme Buddimu první část 900 USD z celkové dohodnuté ceny. Vstupné do parku je 25 USD na osobu nebo 3250 rupií. Buddi to zaplatil v dolarech a my jsme mu to dali v rupiích, aby se postupně zbavoval dolarů a nemusel je potom někde směňovat. Říkal, že je to tak pro něho lepší a tak jsme to tak dělali častěji. Nám to bylo jedno. Vstupenky mají pro

Pátek 18.1.2013 - Unawatuna, Galle

Horský úsek mezi Haputale, Ellou a Badullou (44 km) byste si neměli nechat ujít. Koleje vedou čajovými plantážemi, přes mostíky, kolem vodopádů. Ovšem nám se to bohužel nepodařilo, protože vlak dle plánu nejede. Nepřijel z Colomba, zůstal viset někde před Nuwara Eliya kvůli popadaným stromům na trati. V období dešťů je to prý časté. Všude na Šrí Lance jsou povodně, údajně už je 9 mrtvých. Ten vlak mě fakt hodně mrzí. Ale co naděláme. Po 8 hodině vyjíždíme tedy autem. Drobně prší. Jak jinak. Přijíždíme do města Bandarawela. Vlak stojí na nádraží a nevyjel na trať. Odtud pokračujeme po silnici A16 do Haputale, což je asi 9 km z Bandarawely. Mlha, že by se dala krájet. Sotva vidíme před sebe. Další bod programu, vyhlídka Lipton´s Seat, vzdálená z Haputale 14 km škrtáme. Pro návštěvu tohoto místa musí být jasná obloha, potom výhled na panorama celého jihu ostrova stojí za to. Ale ve špatném počasí, které panuje dnes to nemá smysl. Jedná se o jednu z nejkrásnějších vyhlídek na Šrí Lance s m

Pátek 11.1.2013 - Ella, Little Ravana Ella Falls, Little Adam´s Peak

Martin šel ještě jednou šnorchlovat do krytého zálivu, kde jsme byli dopoledne, já jsem šel jen plavat. Poté jsme se prošli na druhý konec pláže, kde jsou opět bary a restaurace se stoly přímo na pláži. Všude nabízí mořské plody a další jídla. Během tzv. šťastné hodinky - happy hour mezi 17 a 21 hodinou nabízí různé nápoje a koktejly za 300 rupií. Úplně na konci pláže v zálivu se v moři prohání surfaři, protože jsou tady největší vlny. Po 17 hodině odcházíme z pláže. Dali jsme si sprchu, sbalili pár věcí, zítra se totiž přesouváme do poslední destinace, Unawatuny. O půl sedmé jsme vyrazili na večeři do hotelu Paradise Beach Club. Jedná se o velký hotelový komplex s bazénem přímo u pláže. Také jsme se na něho dívali na netu, když jsme hledali v Mirisse ubytování. Byl úplně obsazený, protože na recepci nevisely žádné klíče. Mají velkou restauraci, kdy část je vnitřní a část venkovní. Mnohé stoly byly rezervované. Pro ubytované hosty je povinná polopenze nebo plná penze. Na výběr byla več

Neděle 20.1.2013 - Unawatuna, Galle, Přesun na letiště do Colomba

Přes noc nám psi na verandě rozházeli ručníky, boty, roztrhali sáček s odpadky a všechno vysypali na zem. V 8 jdeme na snídani, která je stejná jako včera. Risknul jsme to a dal jsem si dneska i omeletu se šunkou a sýrem a toast s marmeládou. Uvidíme jak na to zareaguje můj žaludek. Několik toastů a banány jsem sbalil s sebou. Po snídani se jdeme koupat do moře. Je teplé a vlny nejsou tak velké. Na pláži je stádo krav, které asi vyrazili k moři na dovolenou ROH. Personál hotelu čistí bazén a sekají trávník. V 10 hodin jsme se osprchovali, sbalili a o půl jedenácté odjíždíme.Asi 12 km západně od města Tangalla se nachází turistická atrakce Hummanaya „Blow Hole", kde z díry v masivní skále vystřikuje mořská voda až do výšky 30 metrů. Nejlépe se tento jev pozoruje v době od května do listopadu. V jiném období může být „vodotrysk" malý! Vstupné činí 200 rupií. Každý domorodec má u domku vybudované parkoviště a chtějí 100 Rs za auto. Parkujeme, ale zjišťujeme od lidí co se vrací, že voda ne

Pátek 4.1.2013 - Anuradhapura, Hurulu Eco Park

V noci mě ze spánku budila rýma a kašel. Pod dvěma peřinami jsem byl úplně zpocený, ale naštěstí mi nebyla zima jako v Kandy, kde nebyla přikrývka jen plachta na přikrytí. V noci i ráno prší. V 5:30 jsem slyšel někoho odcházet z hotelu, asi jeli na Hortonské pláně, kde se odjíždí takhle brzy a které jsme také měli původně v plánu. Ale včera jsme se trochu rozhodli upravit plán cesty na další 3 dny. Vynechat NP Hortonské planiny (Horton Plains) a vodopád Bambarakanda Falls - nejvyšší na ostrově (263 metrů). Ravana Falls jsou podle Buddiho hezčí a vzhledem k proměnlivému počasí, kdy na Hortonských pláních nebude kvůli dešti a mlze nic vidět a ještě se za vstup zaplatí 20 dolarů tak to nemá smysl. A kvůli vodopádu Baker´s, který se v parku nachází tam jet nemusíme, vodopádu jsme už viděl až až a další dva ještě uvidíme. Hortonské planiny jsou nejvyšší náhorní planinou na Šrí Lance ve výšce 2100 m asi 20 km od Nuwara Eliya, nicméně cesta zabere 90 minut, proto je třeba vyjet opravdu brzo r

Úterý 15.1.2013 - Hummanaya „Blow Hole“, Dondra, Mirissa

Na večeři jsme šli do doporučovaného Amarasinghe´s Guest House. Jsou tady dva stejného jména. Jeden hned vedle našeho hotelu Amarasinghe´s Royal Lodge, který patří synovi majitelky toho druhého, známějšího. Královský (royal) je poněkud nadnesené. Je to dům se 4 pokoji, restaurací a pořádají tady školu vaření. Původní a známější Amarasinghe´s GH, kam jsme šli, byl založený v roce 1994. Nachází se více v džungli, asi 600 metrů od hlavní silnice za řekou na stejné straně jako jsme my. Má 15 pokojů různých kategorií, vč. Novější vily a zeleninové zahrady. Taky je tady plno komárů. Ale naštěstí jsme si vzali repelent. Paní majitelka, která se nás ujala, je milá. Menu mají v podstatě stejné jako u syna. Já jsem chtěl vyzkoušet doporučované údajně výborné palačinky s banánem, limetkou, kokosem a třtinovým cukrem. Dal jsem si 4 kusy za 340 rupií + 10 % taxy. Byly dobré, ale že bych se po nich utloukl a nemohl bez nich žít, to zase ne. Obyčejné palačinky s náplní tvořenou smíchaným kokosem, zka

Přihlaste se a spojte váš účet Agoda s účtem na Facebooku.

Dneska se budím až o půl osmé. Není kam spěchat, dneska máme celý den an lenošení na pláži. Martin v noci slyšel ječet opice, já spal jako zařezaný. Akorát postel šíleně vrže. Na snídani jsme šli v 8:30. Teploměr ukazuje ve stínu už 25 stupňů. Snídaně je celkem obligátní, čaj/káva, toasty z těch lepších chlebů, máslo, jen pro zajímavost máslo mají všude slané, marmeláda, vajíčka na různý způsob nebo párky. S Martinem jsme si dali na půl omeletu a párky. Párky byly sice dobré, ale byly to dva malé párečky, dohromady menší než jeden český párek. Málem jsme měli jídlo studené, než přinesli chleba. A to jsme tady podotýkám byli na snídani jediní. Zrovna se přišli na ubytování informovat další Češi, ale odešli. V hotelu jsme taxy sondovali cenu dopravy do Unawatuny, taxi 3200-3500 Rs, tuk tuk 1200-2000 Rs, ale to by bylo třeba vzít dva, vlakem prý ne, že nádraží je dále a v buse bude podle nich problém se zavazadly. Prostě se snaží vnutit taxi. Samozřejmě je to nejpohodlnější, ale taky nejd

Pondělí 21.1.2013 - Let přes Dubaj do ČR

Na budík jsme se probudili v 6:30, protože jsme na dnešek měli domluvené potápění v potápěčském centru Colombo divers (www.divesrilanka.com), ale rozhodli jsme se nejít, protože jsme po cestě dost unavení a navíc mě bolí hlava. V Negombo jsou ideální podmínky pro potápění od listopadu do března. Na západním pobřeží obecně se začíná potápět v listopadu až prosinci, nejlepší měsíce jsou leden až březen. V dubnu kvůli monzunu sezóna končí. Lepší je potápění na 3. reefu, tady si účtují 75 USD za 2 ponory, na 2. reefu, který je blíže k pobřeží stojí 2 ponory 70 USD. Za půjčení výstroje si účtují 10 USD. Potápěčské centrum se nachází mezi Jetwing Beach Hotel a Jetwing Blue Hotel. Takže spíme dál asi ještě hoďku, déle už se to stejně i kvůli časovému posunu nedá. Přímo z naší terasy máme výhled na moře. Po ranní očistě jdeme v 8.15 na snídani, kterou máme v ceně. Snídani máme v ceně všech ubytování. Přímo u pláže je jídelna. Snídaňové menu v hodnotě 450 Rs se skládá z džusu z čerstvého ovoce,

Čtvrtek 3.1.2013 - Negombo rybí trh, Koupání slonů, Matale - zahrady koření, Dambulla

Noc byla v pohodě. Máme budík na 6:45, ale budili nás ptáci v zahradě. Prst mě pořád bolí, nemůžu pořádně našlapovat. V 7:15 už jsme na snídani, která se podává v hotelové restauraci otevřené do zahrady. Poprvé je formou bufetu. K pití je na výběr čaj nebo káva, džus, různé druhy ovoce, před námi kuchař připravuje vaječnou omeletu se zeleninou. Dále jsou upečené toasty, chleby ve vajíčku, kuřecí párky, ovšem studené, brambory, placky roti, různá šrí lanská jídla, nějaká zeleniny, máslo, džem. Nemusíme se balit, protože tady budeme spát ještě jednu noc. V 8 hodin odjíždíme do 10 km vzdálené Sigiriye. Klíče jsme nechali na recepci a nechali si uklidit pokoj. Buddi večer umyl auto jak z venčí tak zevnitř, takže je pěkně čisťounké. Nevydrží to ovšem dlouho, protože klasická příjezdová silnice je po deštích zničená a neprůjezdná, tak jedeme jinou. Všude je samé červené jílovité bláto. V 8:15 přijíždíme k pokladně. Buddi nám kupuje vstupenky v dolarech. Cena je 30 USD, my mu dáváme 3900 Rs.